Boyabat Belediyesi Arşivlerinde Dijital Dönüşüm Başlattı
Boyabat Belediyesi arşivlerini dijitalleştiriyor.
Boyabat Belediyesi İmar Müdürlüğü tarafından yürütülen dijitalleştirme çalışmaları kapsamında, fiziksel ortamda saklanan arşiv belgeleri dijital ortama aktarılıyor; böylece belge güvenliği artırılırken erişim ve işlem süreçleri hızlandırılıyor.
Gerçekleştirilen arşiv tarama ve kayıt işlemleri, geçmiş yıllara ait evrakların kurumsal hafızada güvenli şekilde muhafaza edilmesini ve gerektiğinde hızlı şekilde erişilebilmesini hedefliyor. Bu kapsamda belgelerin dijital ortamda saklanmasıyla hem fiziksel riskler azaltılıyor hem de belgelerin yönetimi kolaylaştırılıyor.
Dijital dönüşüm çalışmaları, belediye hizmetlerinde zaman tasarrufu sağlamayı ve işlem süreçlerini daha verimli hale getirmeyi amaçlıyor. Teknolojik altyapının güçlendirilmesiyle evraklara erişim hızlanırken, vatandaşlara sunulan hizmetlerin etkinliği artırılıyor.
Belediye Başkanı Hasan Kara, yürütülen çalışmayla ilgili yaptığı açıklamada, kurumsal hafızayı korumak ve vatandaşlara daha hızlı hizmet sunmak amacıyla dijital dönüşüm çalışmalarının sürdüğünü belirtti. Başkan Kara, arşivlerin dijital ortama aktarılmasıyla belge güvenliğinin ve erişilebilirliğin arttığını vurguladı ve teknolojinin etkin kullanımıyla daha modern ve erişilebilir bir belediyecilik anlayışının hedeflendiğini ifade etti.
Kaynak: Haber Merkezi